Formalności związane z utylizacją auta
Formalności związane z utylizacją i kasacją niesprawnego samochodu mogą sprawiać wrażenie zawiłych. W rzeczywistości ich dopełnienie to jednak prosty i nieskomplikowany proces, który wymaga przygotowania paru dokumentów oraz wizyty w wydziale komunikacji. Aby rozpocząć proces kasacji niesprawnego czy uszkodzonego pojazdu, należy pamiętać o zebraniu kilku istotnych informacji.
Jakie dokumenty należy przygotować do przeprowadzania utylizacji pojazdu?
Aby pracownik stacji demontażu pojazdów mógł rozpocząć proces utylizacji pojazdu, należy przygotować kilka niezbędnych dokumentów. Są to:
- dowód rejestracyjny pojazdu;
- dowód tożsamości właściciela (dowód osobisty bądź paszport) lub osoby upoważnionej (Osoba upoważniona musi mieć odpowiednio uzupełniony i podpisany druk upoważnienia. Gdy samochód ma większą liczbę współwłaścicieli, będzie wymagana również ich zgoda i upoważnienie.);
- tablice rejestracyjne;
- czytelny numer VIN (numer składający się z siedemnastu znaków, który pozwala zidentyfikować pojazd i jest on nadany przez producenta);
- kartę pojazdu, jeśli taka została wydana,
- potwierdzenie ostatniego ubezpieczenia.
Dalsze kroki przy kasacji auta
Po przeprowadzeniu złomowania wykonuje się trzy kopie zaświadczenia o przeprowadzeniu kasacji pojazdu. Klient jedną zatrzymuje dla siebie, a drugą musi dostarczyć do wydziału komunikacji w celu wyrejestrowania pojazdu. Ma na to 30 dni. Trzecia kopia pozostaje w biurze stacji demontażu. Wszystkie formalności staramy się przeprowadzić nie dłużej niż w 15-20 minut. O kasacji należy także poinformować ubezpieczyciela, aby rozpocząć ubieganie się o zwrot nadpłaconej składki OC.